Alla inlägg den 2 november 2014

Av maria tafvelin - 2 november 2014 21:04

Söndagkvällen är här, och för min egen del snart slut. Även om jag sov länge idag, så är jag hur trött som helst, ska försöka hålla mig uppe en stund till innan jag går ut med hundarna på kvällspinket bara. 


Efter morgonpromenad (eller ... ja ... morgon och morgon ... fniss) blev det frunch och sedan åkte jag på jobbet. Jag brukar ju vara helt ensam på söndagarna, men idag var Pernilla och Mattias där och småjobbade åxå. Det var trevligt med lite sällskap :)  När jag kom hem vette fasen vad som flög i mig, jag tog på springkläderna, kopplade alla hundarna och for och sprang. Långt blev det inte, jag tog 2 km rundan ... men det var ju ett tag sedan jag sprang så jag ville gå ut lite lugnt. Medans jag sprang tänkte jag tillbaka på hur det var tidigare ....  Medans jag bodde kvar i Bygdsiljum, och innan det, när jag bodde i Burträsk. Jag sprang varje dag under ett par års tid, sedan inte riktigt varje dag, men åtminstone 3-4 gånger i veckan. Jag sprang en mil i rent meditationssyfte. Nu känner jag att jag vill börja meditera igen, och jag har gett mig fan på att till jul ska jag kunna vara tillbaka i springsvängen igen. Har jag gett mig fan på något, så brukar det ha en tendens till att bli så .....   det känns bra :)


Till middag blev det en enkel snabbpizzarulle gjord på två vispade ägg som jag steker på båda sidor som en tunnpannkaka, lägger på lite ketchup, skinka och skivad ost. Kryddar med pizzakrydda och  rullar ihop som en crepe och kör i micron en minut typ. Superenkelt, supergott. 


Idag blev det en riktig vilodag för hundarna. Vi får se vad morgondagen erbjuder i form av aktiviteter. Nu ska jag gå och borsta tänderna och göra mig klar för sängen, sedan får det bli kvällspink med hundarna, för jag orkar inte vara uppe så mycket längre. 


Jag är NÖJD med min dag, NÖJD med mina val. Klappar mig själv på axeln. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 2 november 2014 10:31

Soliga söndag vaknar jag till. OCH jag vaknar 9.45 :)  Megasovmorgon alltså .. fniss.  Det behövdes kan jag säga, för jag var helt slut igårkväll. Däremot så ruckade jag på morgonrutinerna och gick ut med hundarna först, så nu har vi varit ute en halvtimme och jag har vevat igång perkon. 


Idag ska jag jobba, men det blir om några timmar. Förs ska jag dricka kaffe, äta frunch så småningom, och ta en längre promenad med hundarna. 


Idag är första dagen att vara och träna hund i ridhuset. Vi är några stycken som hyr ridhuset söndagar söndagar 10-12, först nu fram till jul, och sedan i vår. Jag funderade igår på  att inte åka dit idag, då Cornelis fortfarande är kvar. Han åker hem på måndag kväll :)  Jag vill inte stoppa in alla hundarna i bilen, åka och träna en och en, sen stoppa in dem i bilen för att åka och jobba. Det blir för litet utrymme för dem att samsas på känner jag. Att åka fram och tillbaka flera gånger för att skjutsa hem dem, kändes  inte heller heller  aktuellt. Att ta med bara två stycken hade ju funkat .... men när jag nu lix vaknade 9.45 så kände jag att jag hoppar den här gången :)


Vet ni vad jag tänkt prova träna med Paddy? - Nä, hur skulle ni kunna veta det. Flirtpole. Jag ska träna flirtpole med honom :)  Då får han jaga och springa, och det gillar han ju. Lätt att tillverka själva träningsredskapet åxå. En pinne av nåt slag ... gammalt fiskespö el. dyl. Ett stadigt snöre som man fäster i pinnen, och en bit skinn, eller nån handduk typ, i andra änden, sen är det bara att låta honom jaga det man fäst längst ut. Jag ska gå på myrorna och loppis, och se om jag hittar nån gammal äkta skinnmössa eller nåt att klippa sönder och knyta längst ut på snöret ...   Det vill ju till att han är intresserad av att fånga det man nu knytit fast. Tror att det blir en bra träning att hålla på med på ridhuset, där det är sandunderlag. 

Nä, nu är det nog dags att fixa lite frunch och småfippla lite innan det är dags att åka på jobbet. Ha en skön söndag, och fyll den med nåt värt. Ikväll när klockan slår över på måndag, är chanserna att göra Söndagen bra, borta. 


Goddagens

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards