Alla inlägg den 22 november 2014

Av maria tafvelin - 22 november 2014 22:27

Lördagen håller på att ta slut. Åtminstone för Min del :)  Jag har haft en helt superbra dag, och lägger mig med ett leende på läpparna, nöjd med vad jag fyllt den här dagen med. 


Efter morgonrundan med hundarna, kom lille Milo hit. Jag har fipplat lite i min supersöta lägenhet, bytt plats på några grejer, satt om ett par blommor, flyttat några blommor, möblerat om på hyllan och bänken i köket ... å jädrar va nöjd jag är. Det blev så himla fint!


Mitt på dagen blev det en sväng med alla hundarna. Paddy fick ha sin tröja med musse pigg, Molly hade sin fleeceväst, och Kelly sin brun/vitrandiga tröja ... men MILO den hårde tuffe grabben, han hade döskalletröja :)

 

Idag har jag verkligen bara laddat batterier. Så himla skönt! Till middag blev det kotlett och ugnsbakade rotfrukter. Supergott

 


Kvällsrundan är promenerad, hundarna har gått isäng .. jag har precis duschat ... nu ska jag krypa under täcket och avsluta dagen. I morgon ska jag iväg till ridhuset och träna hundarna och sen jobba lite, men det jobbet ska jag göra hemifrån :)


Hoppas du åxå haft en bra dag, och att du kunnat fylla den med nåt värt!


Gokväll

Av maria tafvelin - 22 november 2014 09:43

Sex minusgrader ute när jag klev upp. Jo, tjocksockarna åkte på direkt jag svingade benen över sängkanten. Onepiecepymmen är underbar såna här gånger, fast ett bekymmer har insmugit sig. Den knäpps med  6 knappar, varav 4 har lossnat. Man kan bara knäppa längst ner, och längst upp, vilket betyder att det blir en gigantisk glipa däremellan. Om jag hittade knapparna vore det inget stort problem, för då kunde jag sy fast dem. Men .... var i helvete är de lossnade knapparna? Jo, de är pyttesmå, men de kan ju inte gått upp i rök för det, kan man tycka. Nåja ... det är ju en form av I-landsproblem, jag kan ju ta några säkerhetsnålar.


Åh, den här dagen ska jag fylla med helt underbara grejer :) Jag ska ha en såndär helt fantastisk myslördag, och avsluta med spakväll ikväll. Jag ska laga nåt riktigt gott till middag, och ett tag funderade jag om jag skulle ta ett glas vin till maten, men jag har ändrat mig. Jag ska faktiskt inte dricka en droppe under November heller. Jag har gått ner 6 kg nu, och jag vill inte gå upp ett endaste gram, och jag kan ge mig fan på att ett glas vin (det blir aldrig bara ett glas, utan minst 2 eller 3) gör att man går upp minst 3 hg, så det går bort.  


Det blev sex gånger tre. 

6 minus

6 knappar

6 kg. 


Klockan är 10. Kaffet uppdrucket, ska väcka hundarna och gå ut nu. Milo dyker upp snart och ska stanna tills i morgon eller på måndag. Min underbara lördag har börjat. Hur blir din?


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards