Alla inlägg den 25 november 2014

Av maria tafvelin - 25 november 2014 21:08

Klockan är 21 och jag ska alldeles strax gå ut på en kvällsrunda med hundarna idag. Det blir en lite tidig kväll ikväll ... känner mig inte helt stadig faktiskt. Efter jobbet lastade jag hundarna och drog till skogs, och kände efter nån halvtimmes skogspromenad att jag inte kände mig helt hundra. Tänkte då att jag inte kan beskriva för Pernilla eller Hannah var jag är nånstans, då jag knappt vet själv. Kia, en kvinna som gått flera av mina hundkurser, är den enda som vet hur skogen och stigarna ser ut där, för hon är ofta där och går med sina hundar . Jag har hennes telefonnummer, och hon sa idag att jag kan ringa henne om jag blir spåass ostadig att jag blir fast i skogen. Det känns skönt faktiskt. 


   


När vi kom hem från skogen blev det sen lunch/tidig middag. Jag hade lite bråttom att komma ut efter jobbet, man vill ju hinna innan det blir mörkt. Idag blev det blodpudding, för det har jag varit sugen på ett tag. Blev dock lite besviken ... det var för sött. Mindes inte att det var så sött. 


I afton har jag startat ytterligare en grupp på facebook. Freestyle träningsgrupp Skellefteå :)  Det känns jättekul att strukturera upp träningen lite, och jag ska göra en träningsplan för vintern. 


Nä, nu måste jag gå ut så att jag får lägga mig sen. Hoppas du kunnat fylla din dag med värda grejer! Den mest värda grejen för mig idag var ändå att vi bestämt att ha julpysseldag på fredag, jag, Pernilla och Hannah. Det blir pyssel, lunch och glögg-dag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 25 november 2014 06:10

Tisdag morgon. När väckaren ringde, hann jag faktiskt få känslan av att jag nyss somnade, innan det klarnade och jag krängde benen över två hundar och klev över sängkanten (efter att ha rivit ner telefonen och glasögonen på golvet)  Det kan väl bero på att jag inte vaknat någon gång inatt, utan sovit sedan jag somnade. Underbart det här med att få sova hela nätter :)  Drömt har jag gjort åxå - drömde att jag hade ett växthus, å JÄDRAR så stora änglatrumpeter jag hade! Och en babiljard tomater minst. Nu minns jag inte vad det hela gick ut på, men jag var där inne i växthuset och kollade i alla fall :)


Hörrni, under helgen blev ju en yngling huggen i ryggen med en kniv i Skelleftehamn. Läste i norran igår, där de frågat några Skelleftehamnsbor om det inträffade. En man sa:

 – "Man kan ju tycka att det är konstigt att man har en kniv med sig om man ska på fest. Vad är det för mentalitet? På min tid – inte fan tog man med sig en kniv eller liknande om man skulle på dans."

 

Jag vet inte riktigt på vilken tid den här mannen levde, men jo, det har nog förekommit i alla tider. Nu var det, vad jag vet, ingen dans det handlade om, men jag är helt säker på att det förekommit i alla tider. Det klientel som överhuvudtaget kommer på tanken att sticka kniven i någon, det klientelet har alltid funnits och kommer nog alltid att fortsätta finnas. Se bara på det här ungdomsgänget inne i stan som de har problem med nu. De har inga skrupler eller spärrar. De slår ner en 70-årig man på stan, mer eller mindre av hämd för att de inte fick hans pantkvitto (tror att det var pantkvittot de ville åt i första hand. Sedan tog han ut pengar, och då följde ungdomarna efter honom och slog ner honom)  Det här gänget unga människor, har visat att de absolut inte har några betänkligheter mot andra. De har hotat personal och betett sig vidrigt ett stort antal gånger, och de är unga. Jag kan mycket väl tänka mig att någon av de här kommer att bära kniv när de går "på dans"  Fruktansvärt! 

 

Jag har sagt det många gånger tidigare, och säger det igen - Vad är det som styr dessa människor? Var sitter "felet"? Hur kan man bete sig så mot andra människor? Vid vilken ålder försvann den spärren, när man som 20-åring kan köra kniven i ryggen på någon?  Föds man utan spärrar? Är det miljö och omgivning som suddar bort de där spärrarna? Går de på droger allihop?

 

Å jädrar va klockan går snabbt, måste väcka hundarna och gå ut nu. Det är 5 plusgrader och grått ute. Nu längtar jag efter minusgrader och snö. 

 

Ha en bra tisdag!

Gomorron

 

 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards