Alla inlägg den 15 november 2014

Av maria tafvelin - 15 november 2014 22:10

Åh vilken underbar dag!!!!  Efter morgonbestyren lastade jag hundarna och begav mig mot stan. Min tanke var ju att miljöträna hundarna, men säg den dag det blir som man planerat :)   Det blev till och med Ännu Bättre :)  Jag ringde Pernilla när jag åkte iväg, och det visade sig att hon skulle ner på stan, så jag plockade upp henne åsså gick vi på stan ett varv, sen begav vi oss upp på Solbacken ett varv åxå. Efter det begav vi oss hem till Pernilla och Matte för lite fika, och där dök Hannah och lille Milo upp åxå. Det slutade med att jag tog Milo med mig hem och han stannar tills i morgon :)


När jag kom hem hade jag tvättstugan, så jag startade två maskiner, sen tog jag med mig Paddy på en 3 km joggingrunda. Japp, jag känner att jag är på G igen :)


Hem igen, fippel i tvättstugan, kort runda med de andra hundarna, sen matlagning. Det blev faktiskt förrätt åxå - minikrustader med heta kräftstjärtar i aioli. Mums! Till varmrätt blev det goda köttgrytan med ingefära och vitlök. Vin till maten? - Nä, vatten :)  


Kom precis ur duschen. Snacka om BRA DAG !!!  och vilket härligt avslut på dagen : 

Renbäddad säng, manglade sängkläder, nyduschad, nytvättad pymme. 


Gokväll :)

Av maria tafvelin - 15 november 2014 09:26

Jag började ju blogga i Juli 2010. Den 13:de Juli närmare bestämt. Nån gång då och då, blickar jag tillbaka, skumläser gamla inlägg, tittar på bilder ....  skrattar högt, fäller en tår .... Minns. När man tittar på gamla bilder så kan man till och med KÄNNA hur det kändes den där dagen ..... 20 grader kallt på promenaden när läderkopplen var stenhårda och ögonfransarna frös till is, eller bilden där det var så varmt att vi var tvungna gå ner till vattnet och svalka benen. 


Här är några novemberbilder genom åren:

                         Det finns såklart många fler novemberbilder, men de här är några :)


Idag är det lördag, och jag tänkte åka in till stan och miljöträna hundarna. Jag har helt enkelt varit värdelös på att ta med hundarna till stan. Jo, de har ju varit där en del gånger, men mest suttit i bilen då. Nu tänkte jag ta ner dem till stan faktiskt. Frågan är om jag ska ta ut dem en och en, eller tillsammans .... ska grunna på det ett tag. 


Nu ska jag i alla fall klä på mig och väcka de små liven för morgonrundan. Ha en BRA Lördag, och fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards