Alla inlägg den 16 november 2014

Av maria tafvelin - 16 november 2014 21:38

Söndagen är över, och den har varit kanonbra :)  


Efter kaffe, morgonrunda och frukost, lastade jag hundarna och åkte till ridhuset för hundträning. Kelly fick sig lite freestyleträning, Paddy lite lätt lydnad, Molly fick dra kätting, vilket var riktigt tungt i sanden, sen fick hon lite blandad kompott av lydnad och rallylydnadsmoves. Jag är helt imponerad av mina enormt duktiga hundar! Jisses, de är ju världsbäst!!   Ingen av dem behöver ha koppel därinne, de skulle aldrig komma på tanken att springa fram till de andra ekipagen. Idag var vi fler än förra gången .... minns jag inte helt fel så var vi 7 hundägare och nästan dubbelt så många hundar (fast alla hundar var inte inne samtidigt)  Nästa gång ska jag ta med mig lite rekvisista i form av lådor av något slag .... 


Efter 1.5 timmars träning åkte jag och jobbade några timmar. Sen hem, kort promenad med hundarna, upp och värma mat (det fanns kvar av goda grytan från igår)  och sen har vi slappat i soffan. Nu är det dags för kvällspromenad. 


I morgon kommer Allan. Han är en Jack Russell som ska trimmas. En annan kul grej som händer i morgon, är att jag ska börja Allmänlydnadskurs med Paddy :)  Åh så kul det ska bli :)


Nä, dags att promenera iväg. Hoppas att du åxå fått ha en riktigt bra dag, och att du fyllt den med värda grejer :)


Gokväll

 

Av maria tafvelin - 16 november 2014 08:27

Söndag morgon. Jag står i mitt supersöta lilla kontor och dricker kaffe medans hundarna i vanlig ordning snarkar vidare. Det är en plusgrad och tämligen grått ute, men det ligger kvar nån millimeter snö på marken. 


Idag ska jag lasta hundarna och dra iväg på ridhuset för träning. Molly ska få köra lite styrketräning med kättingarna, Kelly ska få jobba med några freestylemoves jag påbörjat, och Paddy ska få jobba på lite av varje lydnadsväg :)  Efter detta är det dags att dra iväg på jobbet. 


En dryg månad kvar till julafton. Vad hittar ni på då? Här har vi ju startat en tradition som går ut på att vi (tjejerna m respektiven och jag) träffas dagen före julafton,tillika min födelsedag,  äter middag och spelar bingolotto, sen äter vi julaftonsfrukost ihop på julaftons morgon, innan tjejerna och respektiven drar iväg till andra firar-ställen. Ni som hängt med i den gamla bloggen, kommer ni ihåg 2012?  Brända brödet?, brända såsen?, torra köttet?, att bilarna inte startade på julafton, så vi hann inte till jullunchen?   NU skrattar man åt det :)


Nä, dags att dra igång den här dagen. Tror Jag gör det med lite musik :)

Ha en bra dag, fyll den med värda grejer, och välj - Glädje :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards