Alla inlägg den 7 november 2014

Av maria tafvelin - 7 november 2014 21:54

Fredagkväll, kom nyss in. Nu blir det sängen. 


I morse åkte jag ju med Milo till veterinären. Han skulle kastreras. Hannah tycker att det är så fruktansvärt jobbigt att ta honom till veterinären, därav att jag åkte och lämnade honom. Efter att ha lämnat honom, åkte jag och Hannah och handlade lite, sen åkte vi till henne och fixade frukost. Falsk mannagrynsgröt :)  Mums!   Till lunch blev det tacogratäng , och sedan åkte vi och hämtade Milo. Han var vinglig och trött stackarn, men gick på egna ben. Eftersom Robban jobbade, och Hannah skulle iväg och börja jobba 15.30, så fick Milo hänga med mig hem. Vi kom hit strax efter kl 1, och inte har han varit vaken många minuter inte. Ont har han åxå, men jag får inte ge något smärtstillande förrän i morgon. 


Hundarna har bara fått morgonpromenad, sedan har det bara blivit pink på gården, eftersom jag inte vill lämna Milo ensam så länge. Han hängde med ner på gården nu och pinkade en skvätt, men han är fortfarande groggy. 


I morgon blir det städdag. Jag sköt upp det idag, då jag inte ville springa runt med dammsugaren. Milo behövde få vila i lugn och ro. I morgon afton blir det konsert i landskyrkan, då Context ska spela. Pernilla och Hannahs pappa spelar ju trummor i det bandet, och jag har hört att de är sjukt bra. Det ska bli kul att lyssna på dem :)


Nä, nu måste jag krypa isäng ... jag är trött. Jag har haft en Bra dag :)  Hoppas att du åxå haft det. 

Gokväll

Av maria tafvelin - 7 november 2014 05:52

Fredag morgon. Jag är ledig men är ändå uppe i vanlig jobbartid. Anledningen är att jag ska ta lille Milo till veterinären kl 8,. Han ska kastreras. Han har haft chipkastrering i typ 2 år, men nu blir det "på riktigt"


Igår efter jobbet, åkte jag och hundarna på utflykt :)  Vi åkte iväg till Anderstorp och kollade om rastgården var kvar, och det var den. Vi stannade där en bra stund, det var ju härligt väder. Lite kyligt, men soligt och vackert. Det kom en dam med sin lille papillonkille och frågade snällt om hon kunde komma in. Så ska det ju gå till, man frågar om det är ok. Sist jag var där .. i våras, då klev alla bara in, utan att fråga, och rastgården är liten. Det blev snabbt ca 10 hundar, och då åkte jag därifrån. 


I helgen är det Farsdag, och det märks på jobbet. Till idag var det beställt 295 smörgåstårtor, och 129 farsdagstårtor. Minns inte hur det ser ut till i morgon, men det är rätt många butiker som beställt ungefär samma mängder till lördagsleverans, så de har fullt upp på jobbet. Pernilla och Mattias ska jobba inatt för att baka fram det som ska ut. 


Nu har jag gått ner 4.5 kg, och det både syns och känns. Gu så skönt! När jag gått ner 5, ska jag köpa mig nåt :)


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Igår fick jag faktiskt hämta Molly från sängen, hon blev stendöv när jag stod i hallen och ropade på henne. Det är både gulligt och lite irriterande att hon inte kommer när man ropar, tur det bara är på morgonen hon slår dövörat till, i övrigt kommer hon ju alltid. Lilla Lilla gumman. 

 

Ikväll ska jag fortsätta sticka på vantarna :)  

 

Jag ska ju sticka 3 par. Ett par till mig, ett till Pernilla och ett till Hannah. När jag stickat en bit på den här, såg jag att det inte blev fint i mudden, så jag rev upp och började om. Nu såg jag att jag gjort ett fel precis i början på mönstret, men det skiter jag i. Jag river inte upp en gång till. Jag behåller första paret själv, för sen har jag fått in själva flowet, och de andra paren blir nog finare :)


Oj, nu måste jag veva igång ..... Ha en skön fredag! 

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards