Alla inlägg den 23 november 2014

Av maria tafvelin - 23 november 2014 22:24

Hips vips så är söndan slut :)  Som tur är, har jag lyckats fylla den med värda grejer :)


Efter morgonrunda och frukost, lastade jag hundarna och åkte till ridhuset och tränade. Idag var vi 4 st, och sista halvtimmen var jag ensam. Gott om plats, men få störningar, kan man säga. Jag håller på att få till att Kelly ska backa runt mig  :) :) :)  Superkul :)   Till Paddy måste jag hitta på nåt trick. Vi ska nämligen visa upp nåt vi lärt, på sista allmänlydnadskurskvällen. Jag vet nåt han NÄSTAN kan, och det är ramla baklänges. Han gjorde det idag. Jag vet inte hur han tänkte där han satt, men ramlade baklänges gjorde han, från sittande. Lillgubben. 


Molly, hon kan gå fot med ögonkontakt i flera mil tror jag. Hon har inga anspråk på att måsta få godis efter några steg. För henne verkar det räcka med att hon vet att hon får mat på kvällen nån gång :)


När vi kommit hem från ridhuset, blev det en kort runda med gänget, sedan lunch. Jag lagade korv i ugn, som jag piffade upp med ost och soltorkade tomater. Svingott! Till det en blomkålsmos som jag pimpade med purjo :)  Jag åt visst så mycket att jag inte var hungrig när det blev middagsdags, så jag tog jordgubbar, mango och grädde istället :)


Efter lunchen blev det soffhäng ett tag för att vila maten, och när jag var som mest trött flög det i mig - Jag sticker och springer :)  Sagt och gjort. Jag tog Paddy och drog iväg 3.6 km. 7-tempo även idag, så springa var väl att överdriva när jag sa. Jogga passar bättre. Nåja, det gick såpass fint att när jag kom upp, bestämde jag mig för att jogga med Kelly en bit åxå. Det blev 2km-rundan.   Jag känner mig duktig :)


Kvällsrundan promenerad, pymmen är på. Nu är det bara att svischa undan luggen och säga gonatt :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards