Alla inlägg den 24 november 2014

Av maria tafvelin - 24 november 2014 22:14

Oj vilken fullsmockad dag jag har haft. Men så är jag helt slut åxå. 


Efter jobbet åkte jag hem och tog ut hundarna, sedan tog jag Kelly och Milo och åkte till stan. Upp till Hannah för en kopp kaffe, sedan åkte vi på Erikslid där vi mötte upp två stycken för lite freestyleträning. En timme senare skjutsade jag hem Hannah och Milo och begav mig hem igen.  Åt middag, gick ut med hundarna, och sen var det dags att lasta Paddy och åka på allmänlydnadskurs :)  Det är riktigt kul att jobba med Paddy faktiskt, och han är otroligt följsam och duktig :)  Min farbror Paddy <3  Kursen håller på 18-20, och när jag kom hem så var jag rätt så mör. Det var Paddy åxå ... eller ... man ser ju knappt nån skillnad .... han ligger som en död sill oavsett. 


Nu har vi precis varit ute på kvällsrundan, och är på väg isäng. Förbaskat att det skulle måsta börja regna igen, det hade ju precis blivit sådär vitt och fint. Nåja, det kommer ju tids nog :)


Nä, bäst krypa isäng ... inte så ofta man är såhär trött. Trött men oerhört nöjd med dagen! Sprängfylld med värda grejer!


Gokväll

 

Av maria tafvelin - 24 november 2014 06:08

En vän skrev på facebook om dofter, eller rättare sagt, han skrev: Men vad slår doften av nytvättade kläder?  Flera av hans vänner har kommenterat, och nämnt dofter som får Deras minnen att triggas. Det där är intressant faktiskt, hur en doft lagras i minnet, och det minnet aktiveras direkt man känner doften igen. Jag minns första gången jag kände lukten av Laphroaig, en rökig whiskey. Det luktade som farfars skinnjacka kände jag, och visste knappt att jag mindes lukten, men det dök upp så snabbt i minnet. 


Det finns massor med dofter som är så angenäma att man vet knappt hur man ska kunna andas in tillräckligt många gånger - Nyklippt gräs, nytvättade sängkläder (särskilt om de torkat utomhus), nyladat hö, pepparkakor, bullbak ... det finns hur mycket som helst. Tänk ... hundarna gör helt rätt som låter dofterna fylla deras nosar vid varje promenad. 


Vad är skillnad på doft och lukt förresten?


Nä, nu ser jag att klockan skenat lite. Kopp nr 3 är tömd och det är dags att väcka hundarna och gå ut. Tyvärr så har snön försvunnit och det är grått och blött igen. 


Ha en härlig Måndag, och fyll den med nåt värt!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards