Alla inlägg den 10 november 2014

Av maria tafvelin - 10 november 2014 21:15

Måndagkväll och jag känner mig nöjd med dagen. Jättenöjd :)  Efter jobbet - hem och ta ut hundarna på en timmes promenad. Det är varken kyla eller snö, utan milt och tämligen grått. Ja alltså, grått på himlen, men inuti kroppen är det fullt solsken :)


Efter promenaden blev det småfippel med lite av varje innan det var dags för middag. Jag blev lite sugen på att göra nån slags fiskgryta, så jag exprimenterade lite. Resultatet smakade .... om vi ska använda ett av Hannahs uttryck: Ärr ÖÖ Enkelve. Japp. RÖV. Det blev inte alls gott. Jag petade igen fiskbitarna och morotsbitarna, men själva såsen och det andra .... urk. Nåja, jag fick i mig så att jag inte längre var hungrig i alla fall, och jag plockade skyndsamt fram mango, hallon och blåbär ur frysen, som jag planerade att äta framför tvn sen. 


Efter maten fick jag en impuls, tog på springkläderna, kopplade hundarna och for ut och sprang. Fortfarande bara på 2 km rundan, men nu gick det faktiskt lätt. Tänker ta den rundan varje dag, och öka med intervallträningar på den rundan för att sedan utöka  och ta 3 km rundan. Sen finns det en lagom 5 km runda åxå innan jag ger mig på milen :)


Jag hade tänkt duscha rätt så omgående när jag kom tillbaka, men det blev att jag körde en sväng med Kettlebellen åxå. Jag har fortfarande inte duschat, men jag ska ta ut hundarna på kvällspink först, och SEN ska jag duscha :)


Jag har fyllt dagen med värda grejer, hoppas att du åxå gjort det :)  


Gokväll

 



Av maria tafvelin - 10 november 2014 07:32

Morgonrundan promenerad. Grått och varmt. Sen blev det frukost - falsk mannagrynsgröt :)  Hur gott som helst, jag äter det varje morgon :)


Hörrni .... det är måndag ... en ny vecka. Fyll dagen med värda grejer, saker som är värt nåt för Dig!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards