Alla inlägg den 8 november 2014

Av maria tafvelin - 8 november 2014 22:00

Oj vilken dag jag haft :)   


Det blev ju lite hastigt och lustigt en sväng på stan och upp till Solbacken med Pernilla, sen järnet hem, ta ut hundarna, kasta i mig nåt snabbt, ta Milo med, och tillbaka till stan. Upp till Hannah och Robban för att lämna Milo, och följas till Landskyrkan för konsert. Som jag berättat tidigare, spelar tjejernas pappa trummor i bandet Context, som uppträdde. Pernilla och Mattias hängde med åxå. Vi var på plats i kyrkan 16.45, konserten började kl 18.  Kl 17 började det VÄLLA in folk i kyrkan, och 17.30 var det fullsmockat. När det var 10 minuter kvar till start, var de tvungna be alla att pressa ihop sig i bänkarna för att fler skulle rymmas. Pga säkerhetsskäl får ingen stå i mittgångarna. Nu bar det sig inte bättre än att det var betydligt mycket mer folk än som gick att pressa in, så en hel bunt med människor var tvungna att gå hem. Snopet för dem!


Jisses vilket gung i kyrkan! Till mina vänner som inte hört Context någon gång: Gå och lyssna på dem, och SE dem. Det är fantastiskt ljusspel, förutom bra musik och synnerligen bra sång. 


Efteråt var det bara att kasta sig hem igen för en promenad med hundarna. Nu har vi slappat i soffan en stund. Det var inte länge sedan vi var ut, men det får bli en pink-sväng härute på gården innan vi kryper isäng. Jag hade tänkt blanda nåt gott att dricka, kanske blåbär blandat med bubbelvatten, men det var slut bubbel i bubbelmaskinen, så det blev inget med det :)

 I morgon blir det att lasta hundarna i bilen och åka på ridhuset för div. träning, sen bär det iväg på jobbet. 


Hoppas du kunnat fylla dagen med värda grejer, och att du gjort bra val. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 november 2014 13:21

Lördag, och det har hunnit bli mitt på dagen. Hörrni, jag är inte riktigt gammal än tydligen, för jag sover längre och längre på dagarnan när jag är ledig :)  I morse (förmiddags) vaknade jag 9.45 :)  Hannah ringde precis när jag vaknat, och hon höll på att falla baklänges när hon hörde att jag inte vaknat förrän då.  Fniss


Jag klev upp, orienterade mig lite .... noterade att Milo sovit i bädden i kontoret inatt. Gav hundarna mat Innan vi gick ut, för att Milo skulle få sig lite smärtstillande. Sedan bar jag honom bort till parkeringen, eller, gräset hitanför rättare sagt, där fick han pinka, sedan gick han i sakta mak en liten sväng. 


Sedan tog jag ut mina hundar var för sig. Jag har ju tillverkat en flirtpole, som jag tänkte att Paddy skulle uppskatta. Gjorde han det? - Nej. Det blev samma resultat som när jag tänkte att det skulle passa honom att springa på hundkappbanan. Sprang han? - Nej. Jakthund som han är, trodde jag att viltspår skulle vara klockrent för honom. Är han faschinerad av det? - Nej.   Fniss. Jag måste nog knyta fast en hel älg, alternativt ett rådjur eller en ren, och dra fram och tillbaka för att han ska tycka att det är värt att springa efter :)


Molly däremot, å gud va hon kutade efter slarvan jag knutit fast längst ut i snöret på min tillverkade flirtpole. Jädrar, hon jagar den för att döda.


  Sedan tog jag ut Kelly och tränade lite med henne. Jag håller på att träna henne i att komma med fart, hoppa upp på olika saker, och sen upp i min famn. Det sitter riktigt bra nu :)  


  Oj, jädrar, nu ringde Pernilla och frågade om jag ska hänga med en sväng på stan. Jag ska kasta mig iväg :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards