Alla inlägg den 6 november 2014

Av maria tafvelin - 6 november 2014 06:11

Jisses ..... gick in på min gamla blogg, bygdsiljumsmaria.blogg.se för att tvärkolla hur väder och vind var den här dagen 2010, 2011, 2012 och 2013. Jag hann inte så långt, för jag hittade foton som jag helt enkelt fastnade i. Det syns på hundarna, speciellt Paddy, att åren gått. 2010, året han kom till mig .... han var bara dryga året .... inte ett vitt hårstrå i ansiktet. Åh, Paddygubben!   Molly har åxå hunnit få rätt mycket vita strån nu. Det är bara Kelly som ser exakt likadan ut :)


När man sitter och läser i gamla bloggen, blir man både full i skratt och allvar. Det är faktiskt superkul att gå tillbaka och läsa ... det är ju trots allt flera års tänkande, funderande, skrivande. Humor blandat med allvar ... precis som nu i min nya blogg alltså. Händelser man mycket väl kommer ihåg, händelser man gärna glömmer, händelser som faktiskt förändrat mig som människa, men många händelser där man känner: japp, skulle det hända idag, skulle jag gjort precis likadant som då. 


Jag Blev ju faktiskt mordhotad från Spanien, Jag sydde en pippidräkt åt Hannah av gamla gardiner och lakan när vi skulle gå på maskeradpub i Bygdsiljum. Hon kom och hälsade på mig en fredagafton och jag skulle på maskeradpub med tema film. Jag sydde en dräkt på nån timme, så att hon skulle hänga med :)  Jag skrev för Mellanbygdens tidning, där jag fick åka ut på div. olika uppdrag. Det var allt ifrån övergivna katter till handboll och PRO:s paltfest med ukuleleunderhållning. Jag och Pernilla hade hästar över sommaren, och red omkring i omgivningarna och njöt. Jag höll i träningsgrupp i Bygdsiljum med core, gummibandsträning, zumba och cirkelträning, jag startade "spring tillsammans-grupper" Jag drog igång hundträningsgrupper. 


Oj så många minnen som kommer tillbaka, och jisses så kul att läsa om dem. En del av dem är väl mest roliga såhär i efterhand måste jag säga, men alla händelser genom livet, formar en till den man är. 


Jäsiken va klockan går fort. Eller rättare sagt, klockan går precis i samma takt som alla andra dagar, det är bara det att man fyller tiden så till den milda grad att man knappt märker att man börjar få lite bråttom :) 


Avslutar med några bilder, de flesta från 2010. 

Ha en bra dag, fyll den med nåt värt!


                      

Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards