Alla inlägg den 14 november 2014

Av maria tafvelin - 14 november 2014 15:59

Fredag afton. Jag har redan hunnit fylla dagen med jättemycket värda grejer :)  Dagen började i vanlig ordning med kaffe, sedan morgonrunda. Idag är det ju städdag, och det hade jag i åtanke igår, så jag lämnade disken (och en massa annat) så att jag skulle ha nåt att göra på min städdag. Det såg således ut som ett bombnedslag i köket, och det ska jag säga, det är INTE ofta det gör det. Oftast diskar jag bort allting direkt, men igår blev det inte så. Jag har även städat ur garderoben, och allt jag inte vill ha kvar, kastade jag bara på golvet nedanför sängen. Tänkte att jag skulle fundera om det var något jag kunde skänka nånstans. 


När jag kom tillbaka från morgonrundan, tror ni inte att grannen rakt nedanför precis klev ut genom dörren. - Du, sa han, visst har du ett nyrenoverat kök? - jo sa jag, eller det var nygjort när jag flyttade in. - Skulle jag kunna få komma och titta, jag har rivit ut mitt kök och ska sätta in nytt och skulle vilja se hur det är löst uppe hos dig. Han har en likadan etta som jag alltså. 


Jag hann börja svettas en aning...... ALDRIG har jag haft så stökigt som idag tror jag. Tja, vad säger man? Jag kunde ju inte säga att jag precis var på väg ut, eftersom jag precis var på väg in. - jovisst svarade jag med min pigga röst, det är bara att komma. Och naturligtvis hakade han på direkt. 


Med en nätt rodnad av skam stod jag i mitt kök tillsammans med min pensionerade granne och bara hoppades att han tittade så mycket på fläktinsättning, kakling, skåpinpassning och listning, att han helt enkelt inte noterade kaoset på köksbänken. - Vilket fyndigt köksbord du har, sa han. Jag tror han sa det så att jag skulle förstå att han inte tittade på disken :)


Naturligtvis tittade han även i mitt "kontor" och den snygga lösningen jag har i "sovrummet" och då kläckte jag ur mig nåt jag aldrig brukar - Jag har städat ur garderoben, så det ser inte ut som att jag plockar upp kläderna efter mig!!

- Det är lugnt sa han, jag tänker inte börja städa  ..... 


Han tackade så mycket för att han fått komma och titta, och det enda jag tänkte när han gick var: Ja, men DIN foxterrier lever jävul, HAH!


Efter den pärsen, satte jag GENAST igång med att diska och städa bort. NU är det jättefint här igen .... lurar på om jag ska gå ner och plinga på och be honom om hjälp med nåt i köket .... fan .... ska jag riva ner nåt och be om hjälp att sätta upp det igen? Lockande tanke .... fniss


Hannah ringde och gav klartecken för stadstur. Hon var ledig hela dagen. Jag hoppade frukost, då klockan hunnit bli en del, och vi skulle äta lunch på stan med Robban. Jag åkte till Hannah och plockade upp henne, sen mötte vi upp Robban utanför hans jobb, och gick på Tatung för lunch. Jo, jag tänkte mig för vad jag lastade på tallriken :)


Robban återgick till sitt jobb efter lunchen, (Tack för lunchen förresten bästa Robban! ) medans jag och Hannah gick ett varv på stan, för att sedan fortsätta till Solbacken och Rusta samt ÖB (jo, det blev Jula åxå)


Här nånstans passar det att jag berättar om varför jag valde rubriken "Minus 5 " Det har inget med utetemperaturen att göra, utan jag har gått ner 5 kg :)  eller .... det hade jag i förrgår ... men då var det lixom på pricken ... och det kan ju variera nåt hekto hit och dit ... mest hit ... så jag tänkte att jag väntar med att köpa mig något, tills det är mer Dit ... och idag var det 3 hg åt rätt håll, så jag slog till och köpte mig nåt på Rusta - en vattenkokare för 49 kr :)  HÄR ska kokas vatten :) :) :) 


Efter Solbacken returnerade jag Hannah hem till sig, och åkte hemåt Ursviken, tog ut hundarna, först på 40 min promenad, sedan godissök och lite lydnadsträning ute på gården. Eller, jag sprang in på KOnsum när jag kom hem, för att köpa grädde. Där utanför satt en tiggare. Det har inte funnits tiggare här tidigare, inte som jag sett i alla fall. I vanlig ordning känns det lite beklämmande. Nu har de skaffat en såndär kyl och frys inne på konsum, och dit har jag tänkt stoppa nåt litet en gång i veckan till behövande. DET blir MIN gåva till de behövande. Nånstans måste man få dra sin gräns, och när jag kom ut från butiken igen, så hade tiggaren stigit upp och gick omkring, det blev nog kallt att sitta stilla. Då tände han en cigarett .... och då kände jag faktiskt - JAG har ingen lust att betala dina cigaretter. 


Nä, nu ska jag chilla en stund (förmodligen resten av dagen/kvällen) Ha en superbra fredagkväll !!

Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards