Alla inlägg den 1 december 2019

Av maria tafvelin - 1 december 2019 09:03

Söndag morgon. 7 minusgrader och klart. Solen går upp precis nu, 9.04  :)


Igår tog jag en härlig 50 minuters morgonpromenad runt byn

   

När jag kom hem var Hannah ute på gården och skottade snö, jag släppte  in hundarna och stod sedan ute och pratade med henne typ en halvtimme. Sen sprack lixom hela dagsplanen .... fniss. Skulle iväg och handla lite, så jag gick för att starta bilen. Nähäpp! Jag blev faktiskt så förbannad att jag höjde rösten ... fniss  


Hannah startade dieselvärmaren på deras bil och sa att vi kunde följas. Perfekt. Jag gick in och började städa lite ... sen hörde Hannah av sig och var klar att åka. När vi börjat rulla, ringde vi Pernilla för att höra om hon ville med, alternativt beställa nåt. Hon ville jättegärna med, men var på väg hem från träning, och ville få tvärta en dusch innan. Självklart! Så vi gick in till Mattias och Otto medans vi väntade. Pernilla kom hem, började värma lite mat till sig och Otto, jag matade honom medans hon duschade, och sen åt hon lite åxå. SEN var vi  på väg :)   Vi åkte på IcaMaxi

 

När vi var färdiga där, gick vi några varv på Jysk åxå, där Hannah hittade superfina tomtar, och Pernilla en kudde och ett bäddset till Otto, att ha med till förskolan. Han börjar ju skolas in på tisdag. När vi kom hem igen, var klockan redan 14. Kände att jag hade det lite kallt inne, eller, har märkt det tidigare åxå naturligtvis, men nu kollade jag, och det var 15 grader .... det är några grader För kallt även för mig :)   Skrev ett sms till Robban, både om att låna batteriladdaren, men även om han kunde komma och kolla på värmepumpen .... jag förstår mig inte på fjärrvärmemaskinen ... fniss. Han kom över och fixade det, jag kollade på resultatshowen från Idol, sen var det bara att ta ut hundarna, ge dem mat, och börja fixa middag. Det blev tacos :) 

 

Ja ... efter det blev det ingen storstädning precis .... och inte hämtade jag kartongen med julgrejer heller ... men ... jag har ju hela dagen idag på mig :)


Eller ... hela och hela .... fniss .... jag tog en rejäl sovmorgon. Vaknade kl 7 men tänkte: ska jag? och i nästa sekund tänkte jag: Nä, jag ska INTE ... fniss. Men, nu är det nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken om jag ska hinna det jag planerat. Ha en fin 1:a advent, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards