Alla inlägg den 29 december 2019

Av maria tafvelin - 29 december 2019 11:25

Söndag mitt på dagen. Idag blev rutinerna lite rubbade, då jag redan varit ute med hundarna på morgonrunda, sitter NU  först och dricker kaffe. Detta beror på att jag låg "lite" länge ... fniss. 


Igår kom ju lille Otto på morgonen och stannade ett par timmar :)

     

Han hjälpte mig att lufta alla prylar i badrumsskåpet ... fniss. Hårspray, hårmousse, tvål, plasthandskar ... ALLT skulle ner i tvättkorgen :)  Ja, sen röjde han runt i en kökslåda åxå... lillgubben

 

Körde några tvättar och röjde upp efter pepparkaksgubben när Pernilla hämtat honom, sedan tog jag en sväng på Solbacken, sprang in på Willys och köpte bland annat billig hel färsk kyckling, förbi på Björkis för att köpa hundmat och surra med Johanna en stund, sedan hem. Hade tagit fram sista skivan entrecote ur frysen, kokade potatis, för jag ville prova göra smördegsinbakad potatis. Har aldrig gjort det tidigare. Resultatet blev .. sådär. ska nog använda en smördeg med bättre kvalitet, köpte billigast möjliga - Eldorado .. och den puffade inte upp som jag velat. Mer kryddor, sen sitter den perfekt på nyårstallriken :)  Entrecoten stekte jag bara i stekpannan. DEN blev superbra :)

 

Lite grönsallad, gurka och päron blev det till, och det passade perfekt. Plus några droppar balsamicocreme .... det passar ju till ALLT typ :)


En sparktur runt byn med hundarna blev det åxå, suveränt sparkföre. Undrar förresten om busstrafiken kommit igång än i stan? Halkan gjorde att all busstrafik ställdes in i morse. Såg även i Norran att en lastbil sladdat på E4 och mejat ner 15 stolpar på mitträcket, och ställt sig tvärsöver vägen. Helst ska man inte ge sig ut i bil, är uppmaningen. 


Idag ska jag fippla på övervåningen. Jag har ju ett rum som står tomt och det ska inredas i "Ottostil" :) Typ lek/sovrum så att han kan börja sova över hos mommo, och ha ett lekrum med anpassade leksaker/böcker. Det är ett projekt jag har tänkt på typ sedan han föddes, men nu ska jag ta itu med det :)  Det ska bli superskoj :) 


Nä .... eftersom jag låg såpass länge ... har ju som sagt var blivit så sjukt duktig på det ... så har halva dagen redan passerat, men det var VÄRT att få sova ut riktigt ordentligt. Nu kör jag igång den vakna delen av dagen, och ser till att Den blir lika värd :)


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards