Alla inlägg den 21 december 2019

Av maria tafvelin - 21 december 2019 06:59

Lördag morgon. 2 minusgrader och molnigt. Det har kommit en hel del snö, så idag blir det snöskottning :)  Hade ställt alarmet på 7, men vaknade strax efter halv 7, så klev upp då. Kaffet blev precis klart, ska dricka det och läsa lite nyheter, sedan invänta Otto som kommer kring 8.30 och ska vara här medans Pernilla tränar. Tack Gode Gud att Otto slapp få magsjuka <3


Igår var det rester från julbordet till lunch. Ja, det blev helt enkelt ytterligare ett julbord. Barnen åt som om de inte fått mat tidigare ... fniss.  Det var en lugn dag eftersom jag bara värmde mat och inte lagade något från grunden, så jag passade på att koka 2 marmeladsorter. Jordgubb, och hallon. Hann åxå städa upp i ett skåp där det stått en massa glasburkar och plastbyttor, flyttade dem till ett annat skåp så nu ser det rent och fräscht ut. Efter jobbet - hem, ut med hundarna, städade upp i köket som såg ut som en smärre katastrof .... det gick faktiskt snabbt. Det var ju bara att plocka ur diskmaskinen och fylla den, plocka bort lite från diskbänken, nu hade jag hittat en plastkasse att stoppa kartong, plast och metallförpackning i så jag fick bort det från bänken. Tänkte lite snabbt - undrar vad man ska ha till att stoppa sånt i fortsättningsvis, då plastkassar inte ska inhandlas. De här avfallspåsarna är lite tunna ... men.... får väl prova det ändå :)


Till middag stekte jag hamburgare, den sista jag hade i frysen :)  Startade airfryern och körde lite pommes. Sprättade en kall lill-öl och satte mig vid matsalsbordet. 

 

Efter maten tog jag fram saxen och klippte mig lite, sedan blev det tv-soffan med hundarna. 


Idag ska jag, förutom att passa Otto en stund, städa, tvätta och dra ner på stan en sväng. Bäst man äter innan man åker, så att blodsockret håller sig uppe den stund jag ska vara där .... något säger mig att jag inte kommer att vara direkt ensam .... fniss. 


Nä, håller på att vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Om en timme kommer guldklimpen och jag ska jaga undan lite hundhår från golvet innan dess. Ha en superhärlig lördag, se till att fylla den med värda grejer!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards