Alla inlägg den 10 december 2019

Av maria tafvelin - 10 december 2019 05:19

Tisdag morgon. 11 minusgrader och klart.  Solen går upp 9.25 och ner 13.30 Inatt har jag inte sovit mycket, hostan har lixom tagit över. ja ... sen så trängdes hundarna väldigt mycket ... fniss.  Men, idag blir det att klunka hostmedicin så att jag får sova bättre natten som kommer. 


Igår var det köttfärslimpa på förskolan

 

Det gick hem hos alla barn faktiskt. Precis innan jag skulle gå hem fick jag höra av två av de äldre barnen att dagens lunch var två tummar upp. 

- Jag knölade ihop köttet med potaisen, med lingonsylten och såsen, det blev jättejättegott


Kul att höra ... undrar vad de säger om lunchen jag bjuder på idag?  Det blir pizza :) Det är en önskelunch av ett födelsedagsbarn.  Jag tar med gourmetstålet, pizzadegen gjorde jag igår, den ligger på kalljäsning över natten. Förra gången jag hade pizzabuffé, gjorde jag ju flera olika sorts pizzor, den här gången gör jag bara capriciosa. 


Idag ska jag börja förbereda inför morgondagens luciafirande. Vi bjuder på tomtegröt och julskinka till barn och föräldrar. Jag tänkte först koka all gröt i morgon, men har ändrat mig och börjar redan idag. 


Jag har beställt burkar till jobbet, ska börja koka och sälja  marmelader :)  Jag gjorde ju det på Fridas, och det ska bli superkul att göra det igen :)  Nu blir det ju i mindre mängder, inte som på Fridas,  utan kan hålla det till små mängder men experimentera med olika sorter :)


Tiden går fort när man har roligt, så därför är det hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och snurra igång dagen. Ha en fin Tisdag, välj värda grejer att fylla den med!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards