Alla inlägg den 7 december 2019

Av maria tafvelin - 7 december 2019 08:48

Lördag morgon. 3 minusgrader och klart. Möjligen hinner man se solen idag en stund, vi får se. Ring så spelar vi, ljuder från radion, kaffet är precis klart, har tagit nässpray och den här sprayen i halsen.... Har jädrigt ont i halsen och förkylningen har på allvar brutit ut. Vaknat några gånger inatt för att snyta mig och dricka vatten. 


Igår blev det rester på jobbet, hade blodpudding i frysen kvar från då vi åt det, skuren i bitar å allt, det fanns kvar av hoisinwoken och laxlådan. Värmde upp makaroner och stekte lite korv. Alla fat blev tomma och barnen var nöjda :) Mest nöjda blev de med makaroner, korv och blodpudding :)   Jag tog fram 4 kg köttfärs ur frysen häromdagen så att den hade hunnit tina till igår, gjorde köttfärslimpa som vi ska äta på måndag, samt en lasagne som en av pedagogerna beställt till middag. Jag plockade ut den ur ugnen 14.55 och den blev hämtad 15.00  :)


Jag  hade en beställning på mjukkaka till idag, men meddelade henne igår att jag blivit förkyld och inte tänkte baka. Det får bli till nästa helg. Vad det blir idag har jag inte bestämt ännu .... strax dags för morgonpromenad, sen får vi se. Hundarna behöver verkligen något jobb, får fokusera på det idag. Känner inte direkt lördagsfeeling, men det kommer väl frampå dagen :)


Dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fin lördag, gör nåt värt av den!


Gomorron






Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards