Alla inlägg den 22 december 2019

Av maria tafvelin - 22 december 2019 06:46

Söndag morgon. 0-gradigt och dimma. Nu vänder det och blir ljusare igen :)  Solen går upp 9.42 och ner 13.25 


Igår, direkt efter morgonrundan, blev det att skotta snö. Precis när jag var klar, kom Pernilla över med Otto så att hon kunde åka och träna. Han fick grötfrukost :)

 

Efter frukost var det lektid och städning. Han var på ett strålande humör och sprang runt med fjärrkontrollen till TV:n och låtsades prata i telefon. Lite mellis blev det åxå

 

sedan grundlig undersökning av duschen

   

Pernilla frågade om han kunde vara kvar ett tag till efter hennes träning, hon och Hannah tänkte ner på stan. Men självklart får Otto vara kvar hos mommo :)  Efter att han fått lunch, la jag ner honom i vagnen, kopplade hundarna och gick en promenad. Han somnade och sov i nästan 2 timmar. Jag hann bara plocka upp honom ur vagnen så  kom Pernilla tillbaka och hämtade honom. 


En snabb sväng på stan .... nästan omöjligt att hitta parkeringsplats ... sedan hem igen, hämta saxen och kila över för att klippa Robban. Ut med hundarna, sedan var det dags att fixa middag. Min plan var en kantarellsoppa till förrätt ... sedan varma mackor till varmrätt. Det var bara det att efter soppan var jag så mätt att det inte blev nåt mer... så planen sprack .... fniss  Flyttade mig från matsalsbordet till soffan


Superdåligt på TV, men satt kvar i soffan ändå :)


Sovit som en stock inatt, vaknade kl 6, hade alarmet ställt på 6.30, då Otto kommer 7.30 :)  Nu ska jag skynda mig att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken så att jag hinner ut med hundarna innan lille Otto dyker upp. Ha en riktigt fin söndag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards