Alla inlägg den 3 december 2019

Av maria tafvelin - 3 december 2019 05:20

Tisdag morgon. 3 minusgrader och klart. Ser dock ut som att det ska bli snö idag, så ingen sol vad det verkar. 


Läser på Norran att Norrmejerier ska tillverka svenskt alternativ till halloumi. Det blir jätteintressant, även om priset torde bli högt. Skapad helt på mjölk från norra sverige! DET ska jag absolut köpa när det kommer :)


Igår lagade jag korv i currysås med makaroner till lunch på förskolan. Det gick hem :)

 

Jag tycker att det är viktigt att lära barnen att det finns många olika smaker. Korv och makaroner kan vara så mycket mer än bara korv och makaroner, även om de flesta barn tycker att det är just "bara korv och makaroner" som är godast. Men, så tycker man ju, tills man lärt sig tycka om nya smaker. Idag blir det kyckling stroganoff med bulgur. Idag är det även seniorfika, plus att barnen ska baka lussekatter, så jag ska ha en deg bak-klar till kl 9. Full huggning direkt på morgonen alltså .... fniss  Igår, direkt jag serverat mellis, slutade jag, men åkte inte hem. Åkte bara en bit bort, parkerade bilen, tog på tomteutstyrseln och gick tillbaka och tomtade lite. SEDAN åkte jag hem. 


Lite godissök inomhus för hundarna, lite tv, sedan kvällspromenad runt lillbyn

 

Nyss tog jag ut det sista jag har i matväg i frysen!!! 2 små påsar köttfärs. Det som nu ligger kvar är: ½ påse mango, en liten påse hackad spenat, 5 påsar förvällda kantareller, 1 liten påse jordgubbar från Hannah och Robbans jordgubbsland, och ett par små påsar persilja. Jo, en plastlåda med den goda fonden jag gjorde på räkskal, men den kan jag ju inte äta som den är, utan måste köpa nåt att använda den till. YEY!!!! Känns superbra att ha tömt den. Nu ska jag frosta av den. Det blir nog ikväll, så att jag får städa upp den och göra fint :)


Oj, bäst jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp  morgonrocken, tänkte åka lite tidigare. Svängde in på macken på Erikslid för att tanka igår, men den var svart och icke i bruk, så jag måste tanka idag istället. Ha en fin tisdag, gör nåt värt av den här dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards