Alla inlägg den 17 december 2019

Av maria tafvelin - 17 december 2019 11:13

Tisdag förmiddag. 2 minusgrader och molnigt. Klev upp strax före 10, så jag har nyss kommit in med hundarna från en morgonrunda. Igår blev det bara ut på gården, inte ens ut på vägen med hundarna. Mådde typ allt annat än bra, och hade svårt att få i mig vätska, fick så himla ont i magen. Jag låg under täcket i soffan precis hela dagen

   

Provade äta en rostad macka där nån gång, fick behålla det, men ont i magen .... framsteg dock att man fick behålla det. Försökte dricka ofta och lite .... vilket åxå betydde att magen gjorde ont i princip hela tiden. Kl 20.30 gick jag och la mig, vaknade hyfsat många gånger, ont i magen men inget mer. 


Vaknade som sagt strax före 10, klädde på mig direkt, gav hundarna mat, sedan gick vi ut. Tänkte att idag måste de bara få springa och röra sig mer. Gick bort till skogen där de kan harva runt

       

Hade en film åxå, men kan fortfarande inte ladda upp filmer på bloggen längre, och har inte fått svar på varför. 


Tänkte att det inte är värt att man dricker kaffe, inte värt att man tar alla mediciner heller ... typ vätskedrivande. Men .... livet är för kort för att inte våga, så jag sitter med en kopp kaffe nu .... skippar dock den vätskedrivande medicinen :)


Jag känner att jag mår bättre idag, nu hoppas jag att jag stadigt är på väg uppåt, och efter en kopp kaffe borde allt kännas ännu bättre. Jag menar, inte konstigt att man kände sig kass igår, då det inte blev nåt kaffe. 


Jag kokade ju några burkar marmelad på jobbet i fredags, bara 6 burkar dock, hade ju inte beställt extra frukt och bär, så det blev bara 3 burkar päron/vanilj och 3 burkar äpple/kanel. De ställdes ut till försäljning igår, och chefen skrev ett sms igår afton att de var sålda. Så, när jag är tillbaka är det bara att koka marmelad i sinne! Julbordet, som skulle varit lunch idag, är flyttat till torsdag, så himla kul! Jag hade sett fram emot att få duka upp det, med små skyltar som jag gillar att skriva .... kommer ni ihåg mitt singeljulbord?

         

Jag gillar ju sånt där :)  


Klockan är 11.40 och jag känner så smått hur det ... kanske inte spritter i kroppen, men småpirrar i alla fall. Kanske kaffet som börjar kicka in ... fniss.  Ska leta reda på tofflorna så att de finns på plats i morgon bitti, så att allt kan återgå till det normala. Sara skrev nyss från jobbet att jag kan vara hemma i morgon åxå om jag vill, och det är just det som är frågan, vill jag?  Jag vill ju absolut inte gå tillbaka för tidigt, smittspridningen MÅSTE ta slut nu. Känns skönt att veta att man kan vara hemma en dag till, även om jag är så himla sugen på att gå tillbaka genast. 


Jag tror att jag ska koka upp en vätskeersättning, jag är helt säker på att jag inte fick i mig tillräckligt med vätska igår, och nu när jag smuttat i mig en kopp kaffe så kanske jag måste balansera upp det lite. 


Känner att jag vill tvätta upp täcke, kuddar mm undrar om jag ska börja med det redan idag, eller om jag väntar tills i morgon.... tror jag börjar idag. 


Ha en fin tisdag eftermiddag och kväll. Har du inte gjort nåt värt på förmiddagen, så finns ju alla chanser att fylla eftermiddagen och kvällen med värda grejer. 


Tjing

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards