Alla inlägg den 23 december 2019

Av maria tafvelin - 23 december 2019 09:31

Måndag morgon. 1 minusgrad och molnigt. Jag blev ledig idag, då det bara är 1 barn på förskolan, och vi var två som skulle jobba. Jag bytte helt enkelt ledigdag och jobbar må 30:de istället :)  Nu måste jag förvisso in tvärt på jobbet idag ändå, för jag glömde min tomteluva där, och den behöver jag ju i morgon :)


Vilken dag jag hade igår! Otto kom 7.30 på grötfrukost, efter en stunds vila i soffan  var det full rulle fram till lunch

       

Efter lunchen var det dags för sovstund. Jag la honom i soffan och satte mig bredvid honom. Hann bara sjunga en liten stund för honom så sov han

 

När Mattias varit och hämtat honom efter sovstunden så åkte jag iväg på IcaMaxi och  handlade inför kvällens pizzakväll. Hem, ut med hundarna var för sig på gården

   

Jag hann även med en sparktur med hundarna innan det var dags för middag

   

Ja ... när jag vek av från byavägen fick jag ju lämna sparken då det inte är plogat den där vägen. Tyst, mörkt, härligt :)


Till middag blev det entrecote med pommes. Supergott :)  

 

Nä, nu ska jag faktiskt sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag hade glömt stänga av alarmet, så 4.15 vaknade jag .... det tog ett tag innan jag fattade att jag kunde stänga av det och somna om med gott samvete. 5.00 startade morgonmelodin som jag aktiverat för alla vardagar .... fniss ..... stängde av och somnade om igen .... Vaknade 9.00  Så, från att egentligen skulle upp 4.15 blev det en extrem sovmorgon. Det kan ju behövas för ikväll blir det födelsedagsfirande i vanlig ordning. Jag fyller 54 och har bjudit in ungdomarna på pizzakväll. Nu blir det iofs hos Hannah och Robban vi ska hålla till, tar med stålet dit istället. Efter morgonrundan ska jag och Hannah ner på stan en sväng, hon ringde nyss och frågade om vi ska följas. Det blir kanonbra :) 


Ha en fantastisk dag, såhär dagen före julafton. Stressa inte för att det är jul, tvärtom - ta det lugnare än vanligt, nyttja julhelgen till att vila och slappa i soffan :) Hjälps åt med saker som ska göras, och .... det är ingen katastrof om det inte blir gjort heller. Välj Värda grejer


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards