Alla inlägg den 14 december 2019

Av maria tafvelin - 14 december 2019 08:24

Lördag morgon. 1 plusgrad och mulet. När man vaknar kl 7 och tänker att det är helt otänkbart att klockan är såpass mycket .....  det är ju absolut kolsvart och man får en känsla av att det är mitt i natten. Solen går upp 9.33 och ner 13.26  Jag knappade mig  in på bloggen för typ en timme sedan, men hamnade i att läsa nyheter och lite annat, så klockan är redan 8.55 ... fortfarande supermörkt ute. Ring så spelar vi, i vanlig ordning, och kaffet är snart uppdrucket. Hade dock inte mycket smak. 


Idag blir det att städa och tvätta lite, vara ute med hundarna så mycket som möjligt, är bjuden på grötfest ikväll men är inte helt säker på att jag kan fara. Känns inte helt ok att hosta och snora såpass mycket som jag gör, och är jag dessutom utan smak, ja .... då känns det helt makabert, men jag avvaktar och ser, det kan ju plötsligt vända åxå :)


Igår fixade jag enchiladas till lunch, och använde kyckling. 

     

Jag lagar ju vegetariskt en gång i veckan - onsdagar, och sådana här rätter är ju superlätt att göra vegetariska, det ska jag prova framöver. Jag ska ju ta de rätter barnen gillar minst, och förvandla dem genom smaker de gillar, så att det blir en ny rätt som barnen gillar :)  Lasagne är en annan rätt jag ska göra om till vegetarisk genom att använda tex böner och linser. Superkul!


Nästa veckas meny som jag lagt ut så att föräldrarna kan ta del av, ser ut såhär:

 


Hem, ut med hundarna, sen vet jag knappt vad jag fördrev tiden med ett par timmar ....  ja, jag skissade på maträtter ... hips vips var det Diggiloo på tv, och det var så sjukt bra :)  Efter det såg jag ett avsnitt av serien "Vår tid är nu" och insåg sedan plötsligt att klockan passerat 23 ... fniss.  Då blev det lite bråttom. Ut med hundarna och isäng. 


Nä, nu ska jag sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag ska försöka göra den här Lördagen till den bästa dagen :)  Gör det du åxå genom att fylla den med värda grejer :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards