Alla inlägg den 25 december 2019

Av maria tafvelin - 25 december 2019 09:34

Onsdag morgon ... det är nästan så att jag måste ta fram mobilen och kolla vilken dag det är .... fniss ... det ärä 3 minusgrader och även om appen säger att det är snöfall ... så tvivlar jag. Eller så är snöflingorna så små att jag inte ser dem. 9.43 går solen upp, alltså om typ 8 minuter. Att sitta och dricka kaffe i soluppgången är ju inte helt fel :)


Hörrni, igår var det som bekant, julafton. Efter morgonpink med hundarna gick jag över för att äta julaftonsfrukost med ungdomarna och Otto. Hannah hade kokat tomtegröt, vi stekte lite prinskorv och Robban griljerade den pyttelilla skinka jag och Hannah köpt dagen innan. Seriöst den minsta skinka jag har sett i hela  mitt liv. Typ ett halvt kilo ... fniss. Men, det räckte till frukost, det var huvudsaken

 


   

Efter frukost blev det julklappsutdelning. Otto fick ett lektält av moster och Robban, av mig fick han ett presentkort så att han får välja vad han vill ha :) 

 

Sedan skulle ungdomarna åt olika håll för att sedan träffas i Burträsk, själv tog jag hundarna och åkte på en sparktur runt lillbyn innan det var dags att ta på tomteuniformen och åka på uppdrag. Första uppdraget var på Morö Backe, andra på Stämningsgården. Efter de uppdragen hann jag hem och stoppa in stålet i ugnen, sedan blev det Morö Backe igen, till en familj jag tomtat åt flera gånger. Kul att se barnen växa upp och förändras, första gången jag tomtade där, skulle lillgrabben döda mig .... fniss ... Nu skrek han av lycka åt ett paket, och kom och kramade mig och tackade massor  :)  Efter det bar det iväg till 3 adresser i Skelleftehamn, varav en familj så drabbade av influensa, där skulle jag bara bära en säck julklappar en bit som de såg från fönstret, vinka, lämna julklappssäcken på bron och byta ett ord vid ytterdörren. Efter det åkte jag på sista uppdraget som var i Ursviken. Jag kom hem precis lagom så att pizzan blev klar till Karl-Bertils julafton. 


Efter att ha ätit pizzan satte jag mig i soffan och slappade resten av kvällen

     


Det är en konst att ligga bekvämt, nära någon.


Idag är inget planerat, vi får helt enkelt se vad det blir :) Jo, EN sak vet jag ... jag ska åka och köpa vaccpåsar så att jag kan prova min sous vide :)  Ska nog  köpa något att suous vidda åxå  :) :)  Spännande som attan


Nä ... om man skulle sparka av sig tofflorna och hänga upp morgonrocken .... klockan är ju trots allt efter 10 ... fniss ... jag är sjukt duktig på att ta sovmorgon :) Förr kunde jag inte det, men nu har jag blivit superbra på det :)    Ha en toppenfin juldag, hoppas ni inte stressar sönder julhelgen, utan njuter av ledighet och gör nåt värt av dagen. 


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards