Alla inlägg den 16 december 2019

Av maria tafvelin - 16 december 2019 09:09

Måndag morgon. 0-gradigt och lätt snöfall. Jag mår skit, skulle man kunna säga. Jag fick magsjuka igår. 


Efter morgonrundan igår kom Otto över, då Pernilla skulle fippla med annat, och Hannah och Robban ha lunchgäster. Vi hann leka en bra stund, med sång och lite annat smått och gott, innan det var dags att ge honom lunch, sedan lägga honom i vagnen och gå ut. Kopplade hundarna och gick runt byn, han somnade efter några hundra meter. När jag kom tillbaka såg jag att Hannah och Robbans gäster inte hade kommit, det var alldeles för dåligt väglag, så de skulle inte komma heller. Jag lämnade barnvagnen utanför deras hus och skyndade iväg för att handla lite. När jag kom tillbaka var han vaken igen, så det blev lite mera lek, sedan var det dags för mellanmål. Han fick en mjukmacka med ost, i små tärningar, samt lite apelsin. 


         

apelsinen var sur, tyckte han <3


Pernilla kom och hämtade honom och jag började tillaga den kalvstek jag hittade på Willys för 80 kr/kg  Brynde den och la in den i ugnen. Tog fram airfryern för att fixa lite pommes. Då kände jag ett litet stygn av ont i magen. Toabesöket talade om för mig att det inte var helt hundra. Sedan gick det snabbt utför. När maten var klar och jag lagt upp den

 

Då kände jag bara - Nej, det går inte ... jag vill INTE äta. Sparade köttet, kastade det andra .... sen skulle man kunna säga att kranen öppnades. Kräktes dock inte. Då. 


Kring 21 tog jag ut hundarna  och gick och la mig. Låg ca en timme innan det var dags att parkera på toa med en hink i knät .... och i princip så har natten sett ut för  min del.  Efter 04 har det varit rätt lugnt, men då har jag inte ens druckit vatten inatt heller. Provade försiktigt dricka lite vatten nu när jag klev upp .... men så har jag ont i magen nu åxå. Det blir att ta ut hundarna på pink, sedan parkera under täcket i soffan.   Det här kan bli en såndär dag att det mest värda är att den tar slut. Magsjukan har snurrat ett bra tag på förskolan nu, och det har sanerats allt mellan golv och tak, men det är alltid någon som kommer tillbaka lite för tidigt, någon som blivit smittad som i sin tur smittar . Jag har klarat mig hittills, men kroppen har väl slut på motståndskraft efter de här förkylningarna. 


Alla jag känner säger ju precis det här : Grattis till att ha börjat på förskola, men förbered dig på att bli sjuk mycket i början. Jotack, jag märker det. 


Jag har inte ens tofflorna på mig ... de låg inte på sitt rätta ställe när jag klev upp, och jag orkar inte leta reda på dem, ni ser ju vilken kaotisk start på dagen.  Ha en fin Måndag. Hoppas ni får vara friska, DET är värt mycket. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards